Druga generacja Toyoty C-HR jest teraz dostępna również z napędem typu plug-in – najmocniejszym w gamie bestsellerowego crossovera. Dzięki nowoczesnym technologiom, które optymalizują zużycie energii, to także najoszczędniejszy wariant, który umożliwia pokonanie nawet do 66 km w trybie EV.
Europejscy klienci od 2017 roku kupili już niemal 900 000 egz. Toyoty C-HR. Model ten zrewolucjonizował segment C-SUV i przyciągnął do salonów Toyoty wielu nowych, wymagających klientów, a wszystko to za sprawą niepowtarzalnego designu, dynamicznego charakteru jazdy i jakości klasy premium.
Nowa generacja Toyoty C-HR z napędem typu plug-in idzie o krok dalej i łączy wyjątkowy styl, komfortową jazdę oraz wydajność. Zasięg w trybie EV na jednym ładowaniu do 66 km w cyklu mieszanym (wg WLTP) umożliwia codzienną jazdę bez zużycia paliwa i emisji spalin. Po wyczerpaniu energii system automatycznie uruchamia tryb hybrydowy, w którym auto zasilane jest benzyną oraz energią odzyskiwaną podczas hamowania. Wydajną pracę napędu gwarantuje najnowocześniejsza technologia hybrydowa Toyoty.
Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid jest wyposażona w dwulitrową jednostkę benzynową o mocy 152 KM (112 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 163 KM (120 kW), zasilany wysokowydajną baterią litowo-jonową o pojemności 13,6 kWh. Całkowita moc układu sięga 223 KM (164 kW), co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,4 s. Średnie zużycie paliwa wynosi 0,8–0,9 l/100 km, a średnia emisji CO2 jest na poziomie 19–20 g/km (wg WLTP).
Warto tu podkreślić, że niewymagający sprzęgła układ z dwoma silnikami i automatyczną przekładnią pracuje przy obniżonym tarciu i mniejszej podatności na zużycie, co przekłada się na znacznie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo w trybie hybrydowym w porównaniu z większością konkurencyjnych modeli typu PHEV.