Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Toyota C-HR drugiej generacji będzie wyposażona w najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, w tym m.in. pakiet Toyota Safety Sense. Dzięki stałemu podłączeniu do Internetu oprogramowanie może być aktualizowane metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie.
Proaktywny asystent jazdy współpracujący z asystentem omijania przeszkód, asystentem zwalniania i wspomaganiem układu kierowniczego:
spowolni każde nagłe wciśnięcie pedału przyspieszenia, jeśli przed autem będzie znajdował się inny pojazd,
inteligentnie dostosuje prędkość pojazdu do sytuacji na drodze – w zależności od natężenia ruchu drogowego lub wykrytego zakrętu, jeśli pedał przyspieszenia nie jest wciśnięty,
podczas wchodzenia w zakręt dostosuje siłę wspomagania kierownicy do łuku drogi.
Wyposażenie auta będzie można rozszerzyć o asystenta zmiany pasa ruchu (LCA), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) czy kamerę monitorującą kierowcę (DMC).
Redukcja emisji CO2
Projektanci nowej Toyoty C-HR starali się znaleźć takie rozwiązania, które pozwolą zmniejszyć emisje samochodu, a jednocześnie zwiększyć wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. W porównaniu z poprzednią generacją nowy model wykorzystuje dwukrotnie więcej plastików pochodzących z recyklingu, które wykorzystano w ponad 100 elementach, w tym w nowych rodzajach tapicerki, które zostały wyprodukowane z odzyskanych butelek PET.
Zderzaki pojazdu zostały wyprodukowane z nowego rodzaju żywicy, która jest wstępnie barwiona w formie. Ta innowacja pozwoli zaoszczędzić setki ton CO2. Inne sposoby na redukcję emisyjności to nowe, zautomatyzowane procesy lakiernicze wykorzystujące farby na bazie wody, a także nowy, wegański materiał wykorzystywany do pokrycia kierownicy zamiast skóry.
Dzięki zastosowaniu stali o wysokiej sztywności ograniczono masę pojazdu. Na nowo zaprojektowano dach panoramiczny. Jego niskoemisyjne powłoki redukują podczerwień i chronią wnętrze przed nagrzewaniem latem oraz zapobiegają uciekaniu ciepła na zewnątrz w zimne dni. Dzięki temu nie ma konieczności stosowania konwencjonalnej osłony przeciwsłonecznej. Nowe rozwiązanie zmniejsza też obciążenie układu klimatyzacji. Toyota szacuje, że zastosowanie nowego dachu panoramicznego ogranicza emisję CO2 o 0,5 g/km.
Zelektryfikowane napędy
Nowa generacja Toyoty C-HR będzie dostępna z zelektryfikowanymi napędami, które odzwierciedlają wielotorowe podejście koncernu do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Marka wierzy, że oferując niskoemisyjne samochody w przystępnej cenie, przyspieszy redukcję emisji CO2 i pomoże w transformacji mobilności w kierunku bezemisyjnym.
Do wyboru będą napędy hybrydowe piątej generacji z silnikami 1.8 Hybrid 140 KM oraz 2.0 Hybrid 197 KM (z napędem FWD i AWD-i), a także hybryda plug-in z silnikiem 2.0 Hybrid Plug-in 223 KM. Jednostki te oferują większą moc przy utrzymaniu niskich emisji oraz niskiego średniego zużycia paliwa. Udało się to osiągnąć poprzez zmniejszenie masy i rozmiarów komponentów układu, a także dzięki zastosowaniu nowej przekładni i jednostki sterującej mocą (PCU) oraz za sprawą nowej, wydajnej baterii.
Napęd 1.8 Hybrid 140 KM jest znany z rodziny Corolli. Słynie on z wydajności, ale oferuje znacznie wyższą moc niż poprzednik stosowany w dotychczasowej Toyocie C-HR.
Układ napędowy 2.0 Hybrid 197 KM oferuje jeszcze więcej mocy, zachowując niskie zużycie paliwa. Dodatkowo tę wersję można połączyć z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i z dodatkowym silnikiem elektrycznym zamontowanym przy tylnej osi. Auto w tej wersji ma jeszcze lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach drogowych.
Najlepsze osiągi w segmencie ma hybryda typu plug-in. Toyota C-HR z tym napędem zapewnia duży zasięg w trybie elektrycznym, który jest nieoceniony w ruchu miejskim, a także dużą moc tak cenioną podczas jazdy autostradowej. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest możliwość automatycznego dobierania trybu pracy tak, by zapewnić jak najefektywniejsze korzystanie z energii. Napęd ten jest połączony z systemem nawigacji. Dzięki funkcji geofencing Toyota C-HR PHEV automatycznie przełączy się na tryb elektryczny, gdy samochód wjedzie na teren strefy niskiej emisji (LEZ), optymalnie wykorzystując energię z baterii (przy włączonej nawigacji oraz o ile w baterii jest wystarczająca ilość prądu).
Warto tu też dodać, że silnik 2.0 oraz przekładnia hybrydowa piątej generacji do wersji 1.8 produkowane są w Polsce, w zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP).