Ceniony portal CompareTheMarket.com.au sprawdził wyniki wyszukiwania marek motoryzacyjnych przez użytkowników Google w 2023 roku. Według tej analizy największym zainteresowaniem internautów w 64 ze 155 badanych krajów cieszyła się Toyota, która była przez nich wpisywana aż w 41,3% przypadków. Dla koncernu to już czwarty najlepszy wynik z rzędu i piąty w ciągu sześciu lat.
W 2023 roku Toyota ponownie była najczęściej wpisywaną w przeglądarce Google marką motoryzacyjną na świecie, co dzieje się już czwarty raz z rzędu i piąty raz w ciągu ostatnich sześciu edycji badania. Portal CompareTheMarket.com.au przeanalizował dane Google Trends pochodzące ze 155 krajów, według których Toyota była tematem blisko połowy (41,3%) wszystkich wyszukiwań dotyczących samochodów. O przewadze nad konkurentami najlepiej świadczy fakt, że Toyota największym zainteresowaniem cieszyła się aż na 64 rynkach, a druga w zestawieniu marka – jedynie na 29.
Na tak dużą popularność Toyoty odpowiada przede wszystkim zdywersyfikowana gama modelowa marki, która idealnie dostosowuje się do potrzeb klientów, a także wysoka jakość, bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji. Toyota jest obecnie największym producentem samochodów na świecie z roczną sprzedażą średnio około 10 milionów aut w ponad 170 krajach. Pojazdy marki regularnie zdobywają najwyższe noty w rankingach niezawodności takich jak Consumer Reports i zdobywają nagrody w prestiżowych plebiscytach.
Dodatkowym atutem jest także konsekwentny rozwój zelektryfikowanych samochodów oraz nisko- i bezemisyjnych napędów, co stawia Toyotę w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Rezultatem tych działań jest lepsza sprzedaż z roku na rok oraz ciągłe zwiększanie tempa dekarbonizacji. Silną pozycję marki budują także wielkie sukcesy w motorsporcie, wśród których są zwycięstwa w cyklach WRC, WEC, W2RC oraz w Rajdzie Dakar.
Pełny raport jest dostępny na stronie:
https://www.comparethemarket.com.au/car-insurance/features/most-searched-car-brands-2023/