Firma Interbrand opublikowała coroczny ranking najbardziej cenionych marek na świecie. Toyota utrzymała pozycję lidera sektora motoryzacyjnego – po raz 20. z rzędu. W najnowszym raporcie Best Global Brands 2023 firma została wyceniona na 64,5 mld dolarów, co dało jej szóste miejsce w ogólnym rankingu.
Toyota jest jednym z największych producentów samochodów na świecie dostarczającym swoje pojazdy do klientów w ponad 170 krajach i regionach. W 2022 roku koncern sprzedał prawie 10,5 mln samochodów spod znaku Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino. Kolejny rok z rzędu swoją siłę udowodniła marka Toyota, osiągając globalną sprzedaż na poziomie ponad 9,5 mln aut.
W czym tkwi tajemnica sukcesu Toyoty? Zdaniem ekspertów firmy Interbrand tak doskonałe wyniki sprzedażowe są wynikiem szerokiej gamy modelowej dostępnej z różnymi napędami, w tym oszczędnym i trwałym napędem hybrydowym, rozwijanym przez firmę od ponad 25 lat.
Toyota stale poszerza swoją gamę zelektryfikowanych samochodów oraz równolegle rozwija wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów, a także na szeroką skalę inwestuje w technologię wodorową. Dzięki temu japoński koncern znalazł się w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych na świecie.
Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 23 mln zelektryfikowanych aut Toyoty! Poza tak świetnymi wynikami sprzedaży silną pozycję marki budują także sukcesy zespołu TOYOTA GAZOO Racing w motorsporcie – zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, a także w Rajdzie Dakar. Doświadczenia zdobyte podczas najbardziej wymagających zawodów służą później w projektowaniu nowych aut i wyjątkowych wersji.
Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na: https://interbrand.com/best-global-brands/