2 października 2023

Toyota zwycięzcą najnowszego rankingu lojalności J.D. Power

Ponad 60% kierowców wraca do Toyoty

Firma analityczna J.D. Power ogłosiła wyniki tegorocznego badania U.S. Automotive Brand Loyalty Study. Na czele rankingu uplasowała się Toyota – ponad 60% kierowców zostaje z tą marką, decydując się na wymianę samochodu na nowszy model.

 

J.D. Power od 50 lat analizuje rynek motoryzacyjny, a od 5 lat prowadzi również ranking lojalności klientów wobec marek. Analitycy firmy, korzystając z danych Power Information Network, sprawdzają, czy właściciele kupują tę samą markę, decydując się na nowszy model.

W najnowszym badaniu J.D. Power 2023 U.S. Automotive Brand Loyalty Study przeanalizowano transakcje zawierane od września 2022 roku do sierpnia 2023 roku. Wynika z nich, że drugi rok z rzędu wśród marek motoryzacyjnych dominuje Toyota, ciesząc się lojalnością na poziomie 60%. To aż o 5 p.p. wyższy wynik niż firma, która zajęła drugą lokatę. Samochody Toyoty wysoko plasowały się także w swoich segmentach. Marka zajęła miejsce na podium w kategorii SUV-ów (z lojalnością na poziomie 60,5%) oraz pick-upów (60,4 %).

Tyson Jominy, wiceprezes ds. danych i analiz w J.D. Power, tak to tłumaczy:

„Zwiększa się dostępność aut oraz jest lepszy wybór, a klienci chcą spróbować czegoś nowego i nie są już tak lojalni wobec samochodów marek, które do tej pory użytkowali. Jednakże wyniki czołowych firm w zestawieniu są zbliżone do ubiegłorocznych, co dowodzi, że doskonała jakość wykonania wciąż sprawia, że właściciele odwdzięczają się lojalnością”.

Toyota doceniana w niezależnych badaniach

Toyota od lat słynie z jakości swoich samochodów, a także ich trwałości i niezawodności. Marka zdobywa liczne wyróżnienia w rankingach przygotowywanych przez niezależne firmy badawcze i konsumenckie. Tak np. w lutym 2023 roku J.D. Power ogłosiło, że niekwestionowanym liderem niezawodności jest Toyota C-HR. W badaniu wzięło udział 30 062 właścicieli, którzy kupili swoje auta jako nowe w salonach i użytkowali przez 3 lata. Respondenci oceniali samochody pod kątem usterek i awarii. Toyota C-HR została uznana za najmniej awaryjny model w badaniu.

Toyota zajęła pierwsze miejsce wśród producentów samochodów popularnych również w rankingu niezależnej organizacji American Customer Satisfaction Index (ASCI). W 2023 roku marka zdobyła 84 punkty na 100 możliwych, umacniając swoją pozycję lidera.