Większa moc hybrydy
Toyota Yaris Hybrid otrzymuje nowy napęd hybrydowy o większej mocy, dając jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Od tej chwili klienci będą mogli wybierać odpowiednią dla siebie wersję napędu przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa i emisji CO2.
Kiedy debiutował napęd hybrydowy z trzycylindrowym silnikiem 1.5, jego największymi atutami były oszczędność, niskoemisyjność, a także możliwość pokonywania stosunkowo dużych dystansów w trybie wyłącznie elektrycznym. Zastosowanie w napędzie przekładni hybrydowej piątej generacji wpływa na zwiększenie jego mocy przy wyższym momencie obrotowym, co skutkuje doskonałymi wrażeniami z jazdy. Dodatkowe ulepszenia oprogramowania układu sterowania mocą (PCU) przyczyniły się także do wzrostu mocy o 12% z 116 KM/85 kW do 130 KM/96 kW oraz wzrostu momentu obrotowego o 30% z 141 Nm do 185 Nm.
Powyższe zmiany dają nie tylko szybsze o pół sekundy przyspieszanie od 0 do 100 km/h (9,2 s) oraz krótszy czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s), ale też lepszą elastyczność auta w trakcie wyprzedzania. Zmiany mają ponadto znaczący wpływ na emisje CO2, które z wynikiem 96-116 g/km nadal dają Yarisowi pozycję lidera segmentu.
Dzięki zwiększeniu mocy auto szybciej reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia i prowadzi się z większą dynamiką, co odgrywa kluczową rolę zarówno w ruchu miejskim, jak i podczas podróży po drogach szybkiego ruchu. Napęd o nazwie Hybrid 130 trafi do wersji GR SPORT oraz Premiere Edition jako standard, przy czym dotychczasowy układ o mocy 116 KM będzie oferowany w nowym Yarisie równolegle.
Nowoczesny pakiet bezpieczeństwa Toyota T-Mate
Z uwagi na różnorodne innowacje z zakresu bezpieczeństwa aktywnego i biernego obecna generacja modelu Yaris jest stawiana za wzór w swojej klasie. Misją marki jest likwidacja wypadków drogowych, stąd wykorzystywanie kompleksowego zestawu systemów bezpieczeństwa, wsparcia kierowcy podczas jazdy oraz parkowania Toyota T-Mate. W najnowszym Yarisie pakiet Toyota T-Mate jest standardowym wyposażeniem, a jego funkcje zostały rozbudowane i ulepszone, w tym o najnowszą generację Toyota Safety Sense.
Nowy system multimediów wraz z modułem transmisji danych (DCM) umożliwiają Toyocie aktualizację wybranych funkcji pakietu Toyota Safety Sense i multimediów over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Pliki są pobierane w czasie jazdy, a instalacji nowego oprogramowania dokonuje kierowca w dowolnym momencie.
Znaczny wzrost liczby wykrywanych niebezpieczeństw na drodze jest efektem pracy nowej kamery oraz radarów o lepszych parametrach. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) może dzięki temu wykryć potencjalne zderzenie czołowe, a nawet rozpoznać większą liczbę obiektów, które mogą znaleźć się na drodze auta, są to na przykład piesi, rowerzyści czy motocykliści. Udoskonalono także układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, który swój debiut miał swego czasu właśnie w Yarisie, a teraz zyskał możliwość równoczesnego wykrywania nadjeżdżających pojazdów na dwóch sąsiadujących ze sobą pasach oraz przejeżdżających rowerzystów i samochody włączające się do ruchu.
Jedną z nowych funkcji systemu Toyota Safety Sense jest tłumienie przyspieszenia uruchamiające się w sytuacji ryzyka zderzenia z poprzedzającym autem. Kiedy auto jedzie z niską prędkością kolizji pomaga uniknąć układ Proactive Driving Assist (PDA). Wspomaganie hamowania umożliwia łagodne zwalnianie w momencie, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia zbliżając się do zakrętu lub wolniej jadącego pojazdu z przodu. Drugim elementem jest wspomaganie kierowania odpowiedzialne za rozpoznawanie zakrętów i pomoc w wykonaniu manewru w sposób płynny.
Kiedy kierowca zasłabnie, a aktywowany jest system LTA, uruchomi się nowy układ Emergency Driving Stop System (EDSS). W przypadku wykrycia braku ruchu kierownicą przez określony czas oraz niedotykania pedału hamulca i przyspieszenia, włączy ostrzeżenie dźwiękowe. Jeśli nawet wtedy nie nastąpi żadna reakcja, auto bezpiecznie zatrzyma się samo, włączy światła awaryjne, a drzwi zostaną odblokowane.
Pakiet Toyota T-Mate zawiera także opcjonalny układ Safe Exit Assist (SEA) ostrzegający przed otwarciem drzwi w razie ryzyka uderzenia w nadjeżdżający z tyłu pojazd lub rowerzystę oraz układ RSRS (Rear Seat Reminder System) przypominający o sprawdzeniu tylnych foteli przed opuszczeniem pojazdu.
Nowy Yaris jest ponadto wyposażony w ulepszony aktywny tempomat adaptacyjny (ACC) o znacznie szybszej reakcji i naturalniejszym działaniu. Na przykład Yaris będzie łagodniej wytracał prędkość, gdy przed niego wjedzie inny samochód. Kierowca ma też możliwość ustawienia większego dystansu od auta poprzedzającego, a układ redukcji prędkości w zakręcie aktywuje się nieco wcześniej. Tempomat posiada także funkcję niebezpiecznego manewru wyprzedzania z niewłaściwej strony, natomiast system Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control jest odpowiedzialny za pomoc kierowcy w powrocie na pas ruchu z odpowiednią prędkością i przy zachowaniu odpowiedniego dystansu od pozostałych aut.
System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) wykrywa teraz, czy kierowca próbuje ominąć zbliżającą przeszkodę lub inny pojazd, wyłączając odpowiednio wcześniej ostrzeżenie. Z kolei układ rozpoznawania znaków (RSA) jest w stanie po jednym kliknięciu dostosować prędkość auta do tej na znakach.