Prototypowa Toyota Hilux zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi otrzymała Richard Parry-Jones Memorial Medal. Institution of Mechanical Engineers (IMechE) doceniło zaangażowanie japońskiej marki w rozwijanie zaawansowanych technologii prowadzących do redukcji emisji w transporcie.
Richard Parry-Jones Memorial Medal to nagroda nazwana na cześć jednego z najbardziej zasłużonych brytyjskich inżynierów. Jest przyznawany osobom i firmom, które wyróżniają się szczególną innowacyjnością w sektorze motoryzacyjnym. W roku 2024 została przyznana Toyocie za pionierskie rozwiązania zastosowane w prototypowym Hiluxie.
Legendarny pick-up Toyoty otrzymał wodorowy napęd zasilany ogniwami paliwowymi. Rozwiązanie to wpisało się w wielotorową strategię koncernu, która polega na dekarbonizacji opartej na różnych nisko- i bezemisyjnych rozwiązaniach dla motoryzacji, energetyki i przemysłu. Już teraz japońska marka ma w swojej ofercie samochody hybrydowe, hybrydy plug-in, auta elektryczne oraz samochody zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.