Toyota to lider bezawaryjności niezależnie od wieku auta
Samochody Toyoty od lat zajmują pierwsze miejsca w rankingach aut używanych. Powszechnie znana jest już legendarna niezniszczalność Toyoty Hilux, ale nie tylko auta stworzone do pracy, ale także najmniejsze pojazdy w gamie mogą pochwalić się bezawaryjnością na najwyższym poziomie. W najnowszym badaniu przeprowadzonym przez ADAC, Toyota AYGO okazała się najmniej problemowym autem wśród samochodów kompaktowych z roczników 2011–2018. Wyniki badania oparto na ponad 3 milionach zgłoszeń dokonanych przez niemieckich kierowców w 2020 roku. Brano pod uwagę auta, które nie były starsze niż 10 lat, a liczba ich rejestracji wyniosła co najmniej 10 000 sztuk.
Najniższe koszty serwisu są w Toyocie
Jeśli chodzi o serwis auta, właściciele Toyoty także mają wiele powodów do zadowolenia. Badanie rankomat.pl przeprowadzone wraz ze specjalistami z portalu dobrymechanik.pl (https://www.toyotanews.eu/pl/informacje-prasowe/2200-samochody-toyoty-sa-najtansze-w-serwisie-badanie-rankomat-pl) wykazało, że to właśnie w autach Toyoty naprawy mechaniczne kosztują najmniej. W badaniu wzięto pod uwagę średnie wydatki na serwis auta w okresie od stycznia do września 2021 roku. Posiadacze samochodów Toyoty ponieśli w tym czasie koszty na poziomie 543 zł, co stanowi 36% oszczędność w porównaniu z najdroższą marką w zestawieniu. Jest to również kwota niższa niż przeciętna cena naprawy, która dla wszystkich badanych aut wyniosła 614 zł.
Wydawać by się mogło, że tanie naprawy Toyoty to już standard. W 2019 roku średnia cena wizyty u mechanika wyniosła 393 zł i był to jedyny wynik w rankingu poniżej 400 zł. W badaniu z 2020 roku pierwsze miejsce wśród marek, które są najtańsze w naprawie, również zajęła Toyota. Średni koszt wizyty u mechanika wyniósł wtedy 481 zł, co było kwotą niższą aż o 238 zł w porównaniu z marką zamykającą zestawienie.
Sprawdzone technologie = bezawaryjność
Bezawaryjność auta obniża koszty użytkowania na każdym kroku. Jeżeli samochód nie przysparza właścicielowi problemów nieoczekiwanymi awariami, jedyny koszt, jaki trzeba ponieść, to eksploatacja, czyli wymiana części, które zużywają się w naturalny sposób. Należą do nich takie elementy, jak: klocki hamulcowe, tarcze, wszelkie oleje i filtry. Należy je regularnie wymieniać w trosce o optymalne działanie samochodu i bezpieczeństwo jazdy.
Toyota znalazła sposób, by użytkowanie samochodu było dla ich właścicieli jeszcze tańsze. Dopracowana technologia hybrydowa – poza niższym spalaniem w porównaniu z tradycyjnymi jednostkami benzynowymi czy dieslem – obniża dodatkowo koszty serwisu.
Brak sprzęgła czy alternatora oraz zdolność do odzyskiwania energii z hamowania, która sprawia, że klocki i tarcze hamulcowe zużywają się wolniej, to cechy, które bezpośrednio przekładają się oszczędności podczas każdej wizyty w serwisie. Można zatem powiedzieć, że właściciele hybryd Toyoty korzystają podwójnie.